dosfaantosenzus.reismee.nl

Bootreis

S'morgens vroeg op want ze zouden ons ophalen tussen half acht en acht .
natuurlijk precies om half acht stond er iemand driftig te wuiven dat er een auto voor de
De deur stond te wachten.
Eenmaal in de auto zegt onze navigator (yvonne) hij rijdt de verkeerde kant op.
Het werd een enerverende rit als er prijzen stonden op bumper kleven had ie de hoofdprijs.
Blijkbaar moesten er nog wat mensen opgehaald worden hij stopte bij een hotel, zei drie minuten
(Lees kwartier) stapten er twee duitse meisjes in.
Toen ergens nog een meisje opgepikt en begon het weer opnieuw met de sportieve rijstijl.
Tot ie bij een stoplicht stevig werd toegesproken door oom agent werd het wat minder.
Eenmaal aangekomen bij de haven weer kaartje invullen en betalen.
Zitten we braaf te wachten vraagt het duitse meisje wat wij betaaldt voor het ticket
nou dat was een stuk minder als hun.
Duitse meisjes gingen weg en ons werdt verzocht met niemand over de prijs te praten.
Toen mochten wij ook mee naar het strand weer een papiertje invullen en toen naar de boot.
Een mooi plekje gevonden achter de stuurman zal geen grote zijn zei ik, twee kussens op de stoel en een kistje eronder.
En ja hoor daar was humtie dumtie drie turfen hoog.
Eenmaal de haven uit ging de gas erop nou ja eventjes dan opeens met het einde in zicht stopt het roer ermee.
Even olie bijvullen en daar gaan we weer 1000 meter deze keer dan weer maar olie erbij deze keer hielp het niet.
Hulp ingeroepen van een andere boot weer wat olie erbij spoot eruit ergens, intussen lagen we al voor de kust.
Met kunst en vliegwerk aangemeerd, hij kon het wel.
Al met al duurde het maar een uurtje langer.
Door het water naar het strand even wachten op de rugzak achter in de vrachtwagen naar onze bestemming.
Weer een leuk en eenvoudig plek.
Even opfrissen in het zwembad en toen wat gegeten.
En toen maar even gevlucht voor de hitte.
Daarna naar het strand mooie zonsondergang gezien onder het genot van een bierte en wat pinda's.

Al met al weer een enerverende dag.

Conclusie Nusa Lembongan vinden we nu al een heerlijk eiland, heerlijk rustig bijna geen auto's

Grtjs peter en yvonne.

Silvia

Net begonnen om de verhalen te lezen. Super leuk