dosfaantosenzus.reismee.nl

Blij weerzien

Vandaag varen we terug naar Sanur, dus de rugzakken moeten weer ingepakt worden, dat gaat alweer steeds sneller. Bergschoenen ook erin want opstappen op de boot is via het water dus dan moeten de schoenen/slippers toch uit. Na het ontbijt nog even koffie drinken op het strand en wat foto' s maken want 1e boot terug naar Sanur vertrekt pas 11.30 uur. Bij de haven zitten we te wachten op bankjes en een schattig peuter meisje komt bij ons staan en trekt alle aandacht naar zich toe, ze is niet verlegen en trekt haar mooiste glimlach voor de foto, ze schatert als ze zichzelf terug ziet en ze blijft nog even tegen ons aan staan knuffelen.
Eenmaal in de boot, dezelfde als de heenreis, vragen we de stuurman of alles gerepareerd is. Volgens hem wel, alles nieuw, dus de terugreis is in 40 minuten gepiept, dit in tegestelling tot de bijna 2 uur heen. We hebben goede hoop dat we op tijd bij Sari Sanur zijn en meekunnen met het vieren van de verjaardagen van de 2 jarigen deze vakantie, dat vieren ze bij Lonny's.
Maar als we kwart voor 1 aankomen blijken ze al een uurtje weg te zijn naar Lonny's (jullie weten wel, die tv-kok). Lonny heeft een restaurant hier een uurtje rijden vandaan, dus met een taxi erachteraan heeft niet veel zin. Dan zien we José pas weer aan het einde van de middag.
We hebben nu een slaapplek op 100 m van het resort van José vandäan. Bij dit complex is telkens wat bijgebouwd maar er is een fraaie binnentuin met klein zwembad overgebleven. De binnentuin moet wel een paradijs zijn voor mijn ome Kees want er staan en hangen overal vogelkooien en dun ene vogel zingt en fluit noq mooier dan dun andere! Er staat ook een flinke kast vol mef gewonnen bekers dus de eigenaar van dit hostel heeft meer in zijn mars.
'S avonds is José blij ons weer te zien en ook zij heeft mooie dingen meegemaakt, zoals een ceremonie gisteren ivm het uitstrooien van de as van de vader van Debby en vandaag hebben ze lekker gegeten bij Lonny's en er is zelfs gedanst. Morgenmiddag staat een bezoekje aan de schoonouders van Yudi op het programma, die hebben een boerenbedrijf ergens in een dorpje aan dd westkust van Bali en wij gaan ook mee.