dosfaantosenzus.reismee.nl

Nachtje in Ubud

Na een heerlijke banana pancake met balinese siroop pikt Arga ons op en gaan we naar een Buddhistisch klooster. Arga neemt een binnendoorroute en de lokale mensen waarschuwen al dat het een zeer smalle weg is. In onze ogen is het een fietspad waar je net met 2en naast elkaar kunt fietsen. Motors kunnen al nauwelijks passeren en passeerplaatsen zijn er eigenlijk nergens, Arga vindt het geweldig. So far so good en dan ineens een tegenligger, oh oh. Links van ons een ravijn en wij rijden links en het stuk dat we net gereden hebben, was geen plaats om te passeren. De tegenligger doet ook geen enkele moeite om achteruit te gaan, terwijl wij toch klimmend verkeer zijn en hij dalend. Arga gaat de berm (aan de ravijnkant) bekijken en besluit de auto daar een stukje in te rijden. Ik wil er wel uit want ik zit aan die kant. Peter en ik bekijken het tafereel buiten de auto. Het gaat niet lukken. Arga en andere chauffeur overleggen even en Arga stuurt zijn auto naar de rechterkant in berm richting bergwand. De andere chauffeur is zeer ongeduldig want nog voor Arga stilstaat wringt hij zich er al langs, hij moet toch vervaarlijk ver door die berm aan ravijnkant. Ik kijk niet! Maar het gaat goed, auto is gepasseerd, ppffffff, wij kunnen verder, Arga lacht en vindt zichzelf een crazy driver.
Langs een mooi gelegen dorp met schitterende uitzichten richting zee, komen we bij het buddhistisch klooster, gebouwd in 1970 dus niet oud ofzo maar toch de moeite waard. Er wordt nog steeds bijgebouwd in de mooi aangelegde tuinen, vooral een klein nagebouwde Borobudur met gebedsruimte binnenin is zeer mooi. We steken nog een wierookstokje aan.
Via Lake Batur met zijn grote oude kraterrand rijden we naar Ubud, voor 1 nachtje, vanavond lekker door Monkey Forest Road struinen met zijn vele winkeltjes en gezellige eettentjes. Ons eten, bij Dian, wordt opgediend in een gietijzeren ovalen schaal die op een houten plank staat. Als Peter wat chilisaus op zijn schaaltje gooit, begint dat meteen te pruttelen, zo heet is het. We raken in gesprek met een nederlands stelletje naast ons en wij prijzen Arga nog aan indien zij een chauffeur zoeken.

ruud

Wel oppassen he wil jullie wel gezond terugzien heej

Tini,

Komt mij bekend voor.Ik schat zo ongeveer 23 - 24 jaar geleden op Kreta,en daar moest ook nog
geduwd worden want de sporen in dat bergpad waren zo diep dat aan een kant de wielen wat vrij
kwamen. Ik vind het toch wel leuk.Zo beleef je tenminste nog eens wat. (kan Peter ook z'n hart eens ophalen,want die vind zoiets volgens mij prachtig.) Zet hem op deze laatste week.
Groetjes van Pa en Ma, ook aan Jose.