dosfaantosenzus.reismee.nl

Koffie op het strand

Bij hostel Frangipani wordt het ontbijt 's morgens op je balkon gebracht omdat er geen aparte eetruimte is, wat een verwennerij. In Bisma straat haalt de chauffeur ons op en we keren terg naar Sanur. Bij Little Pond is onze kamer nog niet klaar dus we nemen zwemspullen mee en gaan kijken of José en de rest er is. We zijn amper binnen en wie zwaait er al, natuurlijk ziet José ons als eerste. Meteen komen de verhalen wat zij gedaan heeft de afgelopen dagen, met Kelly gebeld (2x) en de kleinkinderen gezien, naar een shopping centre geweest en ook wat gekocht want het is zo goedkoop hier, naar het vogelpark geweest en José steekt als 1e haar hand op als gevraagd wordt wie er een kakatoe op zijn hand wil, we bewonderen alle foto's.

Peter spreekt met Debbie over ons plan om José 2 dagen mee te nemen naar Lovina, om dolfijnen te gaan kijken want hoewel wij eerst dachten dat het wel haalbaar zou zijn, zijn we inmiddels gaan twijfelen nu we zien hoe José reageert op traplopen omhoog en omlaag. Bij het in- en uitstappen in de bus en bij het zwembadtrapje verkrampt ze helemaal en durft ze niet meer te bewegen. Het leek na een paar keer in- en uitstappen beter te gaan maar we hebben nu het idee dat het echter steeds moeizamer gaat. Ook wil ze niet met ons naar het strand en de zee in, maar de boot voor de dolfijnen ligt aan het strand en je moet via het water in de boot. Debbie stelt voor om hier aan het strand een bootje te huren en het hier eerst uit te proberen want het is zonde van 2 dagen autorit en excursie betalen als José niet in de boot kan of wil, dat is een goed plan.
'S middags gaan we met zijn allen koffie drinken op het strand, het waait behoorlijk hard, het is dan nu ook de maand van het vliegeren, je ziet overal grote vliegers in de lucht hangen. We zeggen tegen José dat we zometeen op het strand in een bootje gaan, om te oefenen, maar ze wil niet. Als de groep teruggaat en wij nog op het strand blijven zonnen, vragen we of José bij ons blijft, lekker onder de parasol op een ligbedje maar ze wil terug naar het resort.

Peter bedenkt dat we misschien beter een dagje Dolfinarium kunnen doen als we terug zijn in Nederland en dat we Lovina maar niet moeten doen. Als we dit later mededelen aan José is ze helemaal opgelucht en kan ze weer lachen.

Kelly

Lekkere bangepoeperd is het ook zeg bang voor het onbekende denk! Maar ze is zowieso aan het genieten met jullie!!