dosfaantosenzus.reismee.nl

Relaxen en ander weer

De laatste dagen van de mensen hier staan in het teken van relaxen, zonnen en genieten van het strand en de zee en shoppen voor souvenirtjes natuurlijk. Vanwege de 3 aanslagen op kerken in Surabaya (Java) afgelopen zondag, vindt Yudi het niet verstandig om nu naar de bekende toeristische plekken te gaan. De mensen zijn ook wel onder de indruk van de aanslagen (een zus van mevr. F woont in Surabaya en die mag het huis niet uit) en hebben al veel gezien en gedaan, dus vinden het niet erg om niet meer weg te gaan. Misschien nog naar de dierentuin donderdag.

Het weer is helaas net wat aan het veranderen nu we nog wat willen bruinbakken, er komt meer wind en het is delen van de dag bewolkt, eergisterenavond viel er ook een buitje en vanmorgen ook, maar gelukkig geen hoosbuien. De temperatuur blijft rond de 30 gr.
Wij dachten nog aan een tripje met José naar de tempel Tanah Lot, maar dit ligt niet ver van Kuta (waar in 2002 op 2 plekken een grote aanslag was, waarbij 202 mensen overleden), dus dat lijkt ons niet verstandig.
Omdat het bewolkt is gaan wij wandelen langs het strand, maar José wil niet mee, ze wil op het resort blijven. Als we terugkomen is Doortje met José op pad om haar nagels te laten lakken, het is een mooie blauwe kleur geworden en ze is er erg blij mee.

We hebben al veel lekkere indonesische dingen op hier, iedereen brengt wel een keer wat mee, zoals verschillend fruit, cake, pastei en spekkoek. Vandaag trakteren wij op een broodje bapao, José kijkt ernaar en hoeft niet, maar als iedereen even later roept dat het zo lekker is, pakt ze er toch één, eet hem op en neemt er nog één.

Peter en ik eten vanavond weer bij de nightmarket, de saté wilden we nog proberen, lekker met lonton (plakrijst) en wat kroepoek, ook weer overheerlijk.

Tini

Goede morgen Peter Yvonne en Jose,
Het word nu wel heel kort voor jullie weer naar huis gaan, maar toch nog 'n fijne laatste dag
Ook wensen wij jullie een goede en voorspoedige reis toe. Dus tot over 2 dagjes
Groetjes Pa en Ma.