dosfaantosenzus.reismee.nl

Laatste dagen

Gisterenavond zijn nog 4 mensen aangekomen van Raffy, zij blijven 1 week en zullen 3 dagen met de 1e groep en 3 dagen met groep 2 doorbrengen om de overgang soepel te laten verlopen.
Vandaag is mevrouw B jarig, oftewel tante B, ze wordt 87 en loopt nog behoorlijk goed achter de rollator.
Donderdagavond eet de hele groep op het resort, vanavond nemen we afscheid van al de verplegenden die zijn ingehuurd vanuit het ziekenhuis in Denpasar. Ze zijn met zevenen, Yudi heeft geprobeerd om hiervan nog mensen te overtuigen om voor een periode van 5 jaar in Raffy te komen werken, ik weet niet of dat nog is gelukt.
De eigenaresse zorgt voor een heerlijke balinese maaltijd, er is muziek (indonesisch maar ook nederlandstalig) en er zijn 2 danseressen. We starten met een kippensoep, rijsttafel in buffetvorm en als dessert bruine rijst met kokos en palmsuiker.
De danseressen in prachtige kostuums bewegen zo sierlijk op de muziek, met de vingers overstrekt, ze leren dit dansen al van jongs af aan.
De verplegenden worden bedankt door Raffy met een kado-envelop en dan komen ook zij heel verrassend met kadoos voor de bewoners van Raffy. José is best emotioneel en we maken nog mooie groepsfoto's, het was een gezellige avond.

Vrijdagochtend pakken we met zijn 3en de koffer van José al grotendeels in, de kleding voor de terugreis houden we apart en natuurlijk nog zwemkleding en dingetjes voor vandaag. Er wordt al terug gekeken op 3 mooie en bijzondere weken, José heeft gezellige nieuwe mensen leren kennen bij Raffy, nieuwe vrienden gemaakt en Peter en ik hopen dat zij nu ook met wat meer met activiteiten zal gaan meedoen die door Raffy georganiseerd worden. Debby (vrijwilligster bij Raffy) en haar moeder Marian geven aan José desnoods te komen halen zodat ze mee moet, als 1e staat de Pasar Malan in Den Haag op de agenda, zo rond 29 mei.

Vrijdagavond eten we ergens bij het strand en vieren alvast de verjaardag van oom H (93 jr), gezellig met live muziek, we krijgen een mooi bord met vis en vlees en bij het buffet halen we groenten, rijst, aardappels. Daarna nog gezellig dansen, Debby opent de dansavond met oom H in zijn rolstoel, hij vindt het prachtig en zwaait naar iedereen. De bewoners hebben veel plezier en Debby zingt nog een paar nummers samen met de zangeres van de band. Terug op het resort kletsen we nog even na en dan wil iedereen wel naar bed.