dosfaantosenzus.reismee.nl

Lembongan verkennen

Na het ontbijt met toast, gebakken ei, vers fruit, orange juice en thee gaan we te voet op pad richting mushroom bay en dream beach, zwemspullen mee, petje op want tis gloeiend heet en geen zuchtje wind hier in deze straat. Uurtje lopen volgens de jongen van de receptie, dus das te doen toch en dan zien we nog wat onderweg. We lopen via de haven waar we gisteren aankwamen, de boten gaan weer zo vertrekken want het is druk. Terug op de hoofdstraat begint de weg flink te klimmen, met een fiets was dit toch al wel een pittig klimmetje geweest! Maar het uitzicht op de haven en langs de kust maakt alles goed. Onderweg zien we een veld met parapluutjes, dit blijkt een kerkhof te zijn, de graven worden beschermd zo lijkt het. Continu getoeter naar ons onderweg, "need taxi?" No thanks! De mushroom bay lag goed verstopt want die hebben we niet gevonden, wel mooi uitzicht over de ruige rotskust aan zee. Na bijna 2 uur stappen zijn we bij dream beach, een mooie baai met de mooiste kleuren blauw water en wit strand, maar tis de westkust dus de zee dendert de baai in net zoals bij Kuta en lekker relaxed zwemmen zit er dus niet in, je wordt onderuit gesleurd door deze golven. We hebben een koude cola verdient en wat spring rolls gaan er ook wel in. Zwemmen en zonnen doen we straks wel op het strand in de buurt van de hostel. We wandelen nog naar devil's tear, een rotsbaai waar het zeewater inbeukt, opspat en als laatste stoom uitblaast, een fascinerend schouwspel waar je naar kan blijven kijken.
We besluiten om terug met een taxi te gaan, alleen alles wat op de parking staat, hoort al bij iemand en niemand biedt zich aan. Dus we beginnen te lopen, er komt vast snel een chauffeurke voorbij die toetert en roept. De 1e die stopt vraagf alleen waar we naar toe gaan en als we de plaatsnaam Jungutbatu zeggen, zegt hij alleen: dat is ver! En weg is tie! Maar de volgende die stopt wil ons wel brengen en 10 minuten later zijn we bij onze hostel. Meteen door naar het strand om af te koelen in het water en te gaan bruinen.
Aan het strand borrelen we bij een ondergaande zon, de Agung is vandaag beter te zien en we eten 's avonds mahi-mahi van de bbq, een heerlijk stuk stevige wit vis. Lembongan bevalt ons prima!
We zijn best afgebrand dus om 21 uur duiken we ons bed in, morgen op tijd eruit, want om 8 uur gaan we snorkelen.

Yvonne van den Elshout

Foto's uploaden lukt helaas nog niet, de bestanden zijn te groot en de wifi te traag. We willen de foto's verkleinen maar nog niet gevonden hoe dat kan!

Grt Yvonne