dosfaantosenzus.reismee.nl

Bootreis

S'morgens vroeg op want ze zouden ons ophalen tussen half acht en acht .
natuurlijk precies om half acht stond er iemand driftig te wuiven dat er een auto voor de
De deur stond te wachten.
Eenmaal in de auto zegt onze navigator (yvonne) hij rijdt de verkeerde kant op.
Het werd een enerverende rit als er prijzen stonden op bumper kleven had ie de hoofdprijs.
Blijkbaar moesten er nog wat mensen opgehaald worden hij stopte bij een hotel, zei drie minuten
(Lees kwartier) stapten er twee duitse meisjes in.
Toen ergens nog een meisje opgepikt en begon het weer opnieuw met de sportieve rijstijl.
Tot ie bij een stoplicht stevig werd toegesproken door oom agent werd het wat minder.
Eenmaal aangekomen bij de haven weer kaartje invullen en betalen.
Zitten we braaf te wachten vraagt het duitse meisje wat wij betaaldt voor het ticket
nou dat was een stuk minder als hun.
Duitse meisjes gingen weg en ons werdt verzocht met niemand over de prijs te praten.
Toen mochten wij ook mee naar het strand weer een papiertje invullen en toen naar de boot.
Een mooi plekje gevonden achter de stuurman zal geen grote zijn zei ik, twee kussens op de stoel en een kistje eronder.
En ja hoor daar was humtie dumtie drie turfen hoog.
Eenmaal de haven uit ging de gas erop nou ja eventjes dan opeens met het einde in zicht stopt het roer ermee.
Even olie bijvullen en daar gaan we weer 1000 meter deze keer dan weer maar olie erbij deze keer hielp het niet.
Hulp ingeroepen van een andere boot weer wat olie erbij spoot eruit ergens, intussen lagen we al voor de kust.
Met kunst en vliegwerk aangemeerd, hij kon het wel.
Al met al duurde het maar een uurtje langer.
Door het water naar het strand even wachten op de rugzak achter in de vrachtwagen naar onze bestemming.
Weer een leuk en eenvoudig plek.
Even opfrissen in het zwembad en toen wat gegeten.
En toen maar even gevlucht voor de hitte.
Daarna naar het strand mooie zonsondergang gezien onder het genot van een bierte en wat pinda's.

Al met al weer een enerverende dag.

Conclusie Nusa Lembongan vinden we nu al een heerlijk eiland, heerlijk rustig bijna geen auto's

Grtjs peter en yvonne.

De reis en de 1e indrukken

Uitzwaaien bij Raffy was even emotioneel, maar toen was de reis echt begonnen. Druk op Schiphol en meteen consternatie omdat van een van de medebewoners het paspoort is verlopen, dus hij mag echt niet mee, op Schiphol kan verder niets geregeld worden, dat moet bij de gemeente. Later die ochtend horen we dat waarschijnlijk dinsdag het paspoort klaar is en dan vertrekt hij met zijn dochter woensdag naar hier. De koffer van Jose is goed aan zijn gewicht maar blijkt ook aan de hoge kant te zijn dus Peter moet deze bij een andere balie gaan inleveren. Met de rolstoelen hebben we telkens een andere route en krijgt de groep extra hulp, wij gaan ook als eersten het vliegtuig in want dat heeft zo zijn tijd nodig. Helaas zit niet de hele groep bij elkaar, de bewoners zitten wel aan de gangpaden voor makkelijker in en uitstappen. Bij de tussenstop in Jakarta hebben wij onze tussentijd hard nodig, de groep is wat uit elkaar gevallen, er moet even snel gerookt worden en we moeten naar een andere gate, voor een kleiner vliegtuig. Deze vlucht is maar anderhalf uur, de andere was 13 uur en nog wat, maar we hebben veel films gekeken.

Op Bali kwamen wij als laatste uit het vliegtuig wat als voordeel heeft dat de koffers al ronddraaien op de band, nog checken of die van iedereen er is en richting de uitgang. Daar worden we al opgewacht met heerlijk ruikende bloemenkransen en zonnehoeden, dus meteen maar een groepsfoto. Tis een half uurtje rijden naar het resort, het verkeer is in zuid Bali altijd druk, het resort verwelkomt ons met een verfrissend drankje en de sleutels van de huisjes worden uitgedeeld. Voor Jose en kamergenote duurt het even wat langer want ze maken nog wat opritjes voor de rolstoel. Mevrouw Heeze, kamergenote van Jose gaat uiteindelijk bij haar meegekomen dochters op kamer want de op- en afstapjes zijn voor haar niet te doen, Jose heeft nu dus huisje voor haar alleen. Met 3en gaan we Jose's koffer uitpakken en kamer inrichten, tenminste dat dachten we, want koffer zit op slot met cijferslot en we weten de code niet haha. Maar appen biedt uitkomst en de hele inhoud van 23 kg ligt in de kast. En lekker korte broek aan want het is heeeel warm, ik denk rond de 30 gr en beetje vochtig dus dat voelt wat drukkend. Inmiddels is het over 5en en Peter en ik gaan opzoek naar onze guesthouse. Morgenochtend komen we terug, Jose is in goed gezelschap, tis een gezellige groep. Onze guesthouse ligt in een steegje een paar straatjes verder, met een klein balkon. Ik ben best moe, we gaan nog ff eten en ik zit zo ongeveer te slapen aan tafel. Rond 21 uur liggen we erin.

Bijkom dag

Lekker lang slapen was het plan maar wij worden om 7 uur gewekt door bouwgeluiden, tis dan ook maandag, we vallen toch terug in slaap. Om half 11 zijn we bij José, de hele groep zit lekker te ontbijten buiten aan lange tafels. José is nog in pyjama en na het eten meteen de nieuwe bikini aan want de 2 stage meiden geven les in aquagym in het zwembad. Er wordt flink gelachen in het zwembad en iedereen doet goed mee.
Na de aquagym willen een paar mensen gaan pinnen en winkelen en José heeft ook al kooplust, ze heeft geen korte broeken zegt ze tegen Debby en Kimberley en kan haar zonnebril niet vinden. De korte broeken liggen op een stapeltje in de kast en de zonnebril vind ik in haar handtas, dus er is goed ingepakt!

Genieten op Bali met zus

Hallo allemaal,

De 'Dos Faantos' gaan weer naar Bali dit voorjaar en deze keer met 'Zus'!!

De zus van Peter, José, gaat met een achttal bewoners van Huize Raffy mee met een door Raffy verzorgde reis naar Sanur op Bali, waar ze verblijven in Sari Sanur Resort om te gaan genieten. José heeft er al heel veel zin in (en wij ook) om samen leuke uitstapjes te gaan doen en zo veel moois van Bali te zien.

Met de bus vertrekken we op 28 april vanaf Raffy naar Schiphol en vliegen rond het middaguur met Garuda Indonesia, dus dan begint het genieten al. Op 20 mei zijn we terug en wat we in de tussentijd beleven kunnen jullie op deze site lezen en (hopelijk) zien.

Veel leesplezier en berichtjes terug zijn altijd welkom en leuk om te lezen.

Groetjes van Peter, José en Yvonne

Welkom op onze reislog!!

Hallo en welkom op onze reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!