dosfaantosenzus.reismee.nl

Kecak

Voor ons een dagje strand en de groep gaat vanmiddag naar Monkey Forest in Ubud en daarna meteen door naar een Kecak dansvoorstelling. José belooft om de apen de groeten te doen van ons, want zij gaat nog een keertje. Wij regelen zelf transport om bij de kecak te komen, het adres hebben we op een briefje, we hoeven alleen de heenreis te regelen want terug kunnen we meerijden met de 2 minibusjes die ze sinds een paar dagen gebruiken. Het in- en uitstappen gaat nu vlotter, tis minder hoog en op 2 plekken tegelijk.
Als de chauffeur ons ergens wil afzetten, zegt een vrouw dat daar geen kecak dans is vanavond en verwijst ons door naar een andere plek. De chauffeur rijdt ons daarheen en wij gaan eerst maar ff vragen of de groep daar ook komt vanavond. De man achter de receptie weet van niks, chips en nu? Euh wij hebben ook geen telefoonnummer van Yudi, ook niet van Sari Sanur, maar de chauffeur en de receptie man helpen ons prima, ze gaan aan het bellen. Na een kwartierke gaat de chauffeur dan ejndelijk weg nadat wij weten dat er altijd wel vervoer terug te regelen is. En intussen probeert Peter Hendrik te bellen, de verbinding is slecht maar na tig keer proberen hebben we contact en eindelijk weten we dat we op de goede plek staan.

Kecak is een apendans, een mannenkoor op het podium zingt en maakt geluiden "cak cak cak" en gedurende de dans lijken ze in trance te geraken. Het verhaal staat uitgelegd op een A4-tje dat we krijgen. De dans, gaat over een liefdesverhaal, is heel indrukwekkend en de kostuums zijn schitterend, de voorstelling duurt een uur. Op dit tijdstip is de weg terug naar Sanur niet meer druk gelukkig dus in 20 minuten zijn we terug.

Peter en moeten nog eten en gaan naar de nightmarket, net als gisteren, een avondmarkt met voornamelijk eetkarretjes, ieder karretje heeft zijn eigen specialiteit, je gaat achter het karretje op een plastic krukje zitten aan een tafeltje en je bestelt wat, drinken staat op tafel en kun je pakken. Het eten staat snel op tafel en is heerlijk, vandaag een bord nasi goreng, de man maakt in no-time een grote wok vol en dit is snel op, geweldig om te zien en heel warm dicht bij de wok. We rekenen 40.000 rupiah af, omgerekend € 2,40 voor 2 flinke borden nasi goreng met een gebakken eitje. Gisteren hadden we mie ayam, met een zwart hardgekookt ei (in ketjap gekookt), ook voor die prijs. Bij een ander karretje nemen we nog 10 snacks mee: gebakken banaan, zoete aardappel, soort donutbolletje met cacao erin, een deegje met groenten, lumpia en dat voor 10.000 rupiah (€ 0,60). We hebben nog niet alles geprobeerd dus we gaan komende week zeker nog een keer.

Silvia

Wat lekker al dat eten water loopt uit mijn mond.